Jak należy ująć w księgach rachunkowych koszt druku materiałów reklamowych oraz informacyjnych na przełomie roku?
PYTANIE
Jesteśmy spółką zajmującą się sprzedażą suplementów diety. Kupujemy gotowe produkty od producenta a sprzedaży dokonujemy na rzecz osób fizycznych. W celu pozyskania nowego klienta, zlecamy drukarniom druk materiałów reklamowych, insertów, które trafiają do tygodników, dwutygodników a później do rąk potencjalnego klienta. Inserty zawierają naszą ofertę, która jest ograniczona czasowa (oferta ma ważność 4 tygodni). Cały proces wygląda następująco:
1. Wydruk insertów, materiałów reklamowych np. data 1.01.2018 r. przez firmy drukarskie,
2. Dostarczenie insertów, materiałów reklamowych do wydawnictw dnia 14.01.2018 r.,
3. Pojawienie się insertów w tygodniku dnia 15.01.2018 r. z materiałem reklamowym.
Klient na insercie znajduje informację, że aby skorzystać z promocji ma 1 miesiąc czasu na podjęcie decyzji. Jeśli klient zdecyduje się na ofertę, wystawiamy WZ i dokonujemy sprzedaży.
Kiedy powinniśmy ująć w księgach rachunkowych koszt, zwłaszcza jeśli operacje są na przełomie roku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX