Jak należy ująć w księgach rachunkowych jednostki budżetowej opłatę za zniesienie współwłasności?
PYTANIE
Jednostka budżetowa dokonuje zakupów z paragrafu 6060. Poniesiony wydatek dotyczy zniesienia współwłasności nieruchomości. Zostało podpisane porozumienie, w którym zawarto informację, iż poniesione wydatki dzielone są na dwie strony sprawy (po połowie). Jednostka budżetowa dokonała już pierwszych zakupów, po czym obciążyła fakturą VAT spółkę uczestniczącą w wspólnym przedsięwzięciu.
Jak należy zaksięgować fakturę VAT, która wygląda następująco:
1. wartość brutto faktury otrzymanej przez jednostkę budżetową - 3075 zł
2. na połowę wartości tj. 1537,50 (netto: 1250,00 VAT: 287,50 zł) jednostka budżetowa wystawiła fakturę obciążająca spółkę która uczestniczy w procesie zniesienia współwłasności.
Czy należy na konto 080 zaksięgować wartość 3075 zł?
Jak będzie wyglądało rozliczenie inwestycji: czy na konto 011/080 zaksięgować należy wartość 1537,50 i drugie 1537,50 zł na konto 800/080?
Na jaką wartość należy wystawić dokument OT?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX