Jak należy ująć w księgach rachunkowych fakturę za pobyt w hotelu oraz jak rozliczyć się z generalnym wykonawcą ze te wydatki?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 9 marca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Spółka Akcyjna jest deweloperem, budowę mieszkań zleca generalnemu wykonawcy. W ramach gwarancji generalny wykonawca ma naprawiać usterki powstałe w sprzedanych mieszkaniach. Z powodu awarii rury z wodą właścicielka jednego ze sprzedanych niedawno mieszkań musiała opuścić mieszkanie i została zakwaterowana w hotelu na czas naprawy usterki przez generalnego wykonawcę. Hotel wystawił fakturę za pobyt tej osoby na firmę deweloperską.
Jak należy ująć tę fakturę w księgach rachunkowych oraz jak rozliczyć się z generalnym wykonawcą ze te wydatki?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX