Jak należy ująć w księgach dotację otrzymaną na rozbudowę środka trwałego?
PYTANIE
PZU w ramach swojej działalności statutowej realizując program prewencji przekazało w miesiącu maju na rachunek naszej firmy 33.000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie rozbudowy systemu telewizji dozorowej zakładu. Ogólna wartość inwestycji wyniesie ok. 200.000 zł. Po zakończeniu inwestycji (w lipcu) i przekazaniu na środki trwałe, zgodnie z umową należy rozliczyć się z otrzymanej kwoty, przekazując dla PZU kopie faktur zakupu wraz z rozliczeniem finansowo-rzeczowym.
Jak należy ująć w księgach otrzymaną gotówkę?
Czy są to pozostałe przychody operacyjne w ramach konta 76 i czy są to przychody dotyczące kosztów uzyskania przychodów?
Czy przychód ten ma związek z amortyzacją, czy cała amortyzacja będzie kosztem uzyskania przychodu?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX