Jak należy ująć w ewidencji księgowej urzędu gminy decyzję o wyłączeniu gruntu rolnego z produkcji rolniczej, zobowiązującą gminę do płacenia na rzecz urzędu marszałkowskiego opłaty rocznej przez okres kolejnych 10 lat?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 21 stycznia 2022 r.
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Krystyna
Odpowiedzi udzielono: 25 stycznia 2021 r.

PYTANIE

Jak należy ująć w ewidencji księgowej urzędu gminy decyzję o wyłączeniu gruntu rolnego z produkcji rolniczej, zobowiązującą gminę do płacenia na rzecz urzędu marszałkowskiego opłaty rocznej przez okres kolejnych 10 lat kalendarzowych?

W przedmiotowej decyzji ustalono:

a) jednorazową płatność na rzecz urzędu marszałkowskiego z tytułu trwałego wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolnej płatną w terminie 60 dni od dnia, w którym decyzja stanie się ostateczna,

b) opłatę roczną (10 opłat) płatną przez okres 10 kolejnych lat, w terminie do dnia 30 czerwca każdego roku, na wskazane w decyzji konto bankowe urzędu marszałkowskiego.

Jak należy powyższe zdarzenia ujmować w sprawozdawczości budżetowej i finansowej?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX