Jak należy ująć w ewidencji księgowej urzędu gminy decyzję o wyłączeniu gruntu rolnego z produkcji rolniczej, zobowiązującą gminę do płacenia na rzecz urzędu marszałkowskiego opłaty rocznej przez okres kolejnych 10 lat?
PYTANIE
Jak należy ująć w ewidencji księgowej urzędu gminy decyzję o wyłączeniu gruntu rolnego z produkcji rolniczej, zobowiązującą gminę do płacenia na rzecz urzędu marszałkowskiego opłaty rocznej przez okres kolejnych 10 lat kalendarzowych?
W przedmiotowej decyzji ustalono:
a) jednorazową płatność na rzecz urzędu marszałkowskiego z tytułu trwałego wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolnej płatną w terminie 60 dni od dnia, w którym decyzja stanie się ostateczna,
b) opłatę roczną (10 opłat) płatną przez okres 10 kolejnych lat, w terminie do dnia 30 czerwca każdego roku, na wskazane w decyzji konto bankowe urzędu marszałkowskiego.
Jak należy powyższe zdarzenia ujmować w sprawozdawczości budżetowej i finansowej?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX