Jak należy traktować podmioty, które oświadczyły że spełniają wymagania rozporządzenia, a nie posiadają wymaganej ilości pojazdów?
PYTANIE
W związku z obowiązkiem wynikającym z ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2020 r. poz. 1439) – dalej u.u.c.p.g. burmistrz ma obowiązek kontrolować podmioty wpisane do rejestru działalności regulowanej.
Jak należy traktować podmioty, które wpisane zostały do rejestru, oświadczyły że spełniają wymagania m.in. rozporządzenia Ministra Środowiska z 11.01.2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz.U. z 2013 r. poz. 122) - dalej r.w.o.k., tj. w zakresie np. posiadanych pojazdów, a odbierają odpady np. budowane z gr. 17 albo odpady z cmentarzy na zlecenie (umowę przetargową) gminy albo np. odzież i nie posiadają wymaganej ilości pojazdów?
Czy w tej sytuacji jest jakieś odstępstwo od spełnianych wymagań, czy należałoby wykreślić podmiot z RDR?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX