Jak należy szacować wartość zamówienia na usługi szkoleniowe o różnej tematyce i różnym zakresie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Mikulska-Nawacka Marta
Odpowiedzi udzielono: 24 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zamówienie współfinansowane ze środków UE na szkolenia dla uczniów i nauczycieli. W 2021 r. jednostka realizuje dwa projekty. W obu przewidziano szkolenia, ale w różnym zakresie. W pierwszym szkolenia dotyczące fryzjerstwa i gastronomii, a w drugim szkolenia spawania, elektryczne i komputerowe.

Czy wejście w życie nowego PZP wpływa na sposób szacowania tego rodzaju zamówień?

Dotychczas istniały dwa stanowiska: 1) stanowisko: szacunek obejmował wszystkie szkolenia, mimo, że były z różnego zakresu, ale prowadziły do jednego celu – podniesienia kompetencji uczestników – posiłkując się tym stanowiskiem szacowaliśmy wszystkie szkolenia razem. Zamówienie podzielone na części: 1) fryzjer, 2) gastronomia, 3) spawanie, 4) elektryk 3) komputerowe. 2) stanowisko: UZP odpowiadając na pytanie Ministerstwa Rozwoju wskazało, że cyt. "(…) w celu stwierdzenia czy wartość ww. zamówień zamawiający powinien zsumować, należy wziąć pod uwagę zaistnienie w konkretnych okolicznościach faktycznych następujących przesłanek, tj. tożsamość przedmiotowa, tożsamość podmiotowa oraz tożsamość czasowa (…). Szkolenia poświęcone są różnym zagadnieniom, a zatem brak jest podstaw do sumowania wartości ww. zamówień. Sytuacji nie zmienia fakt, iż powyższe szkolenia realizowane są przez tego samego wykonawcę (tożsamość podmiotowa) oraz to, że zamawiający działał w celu realizacji z góry powziętego zamiaru jakim była realizacja projektu współfinansowanego z środków budżetu UE.(sygn. akt UZP/DKUE/W3/425/268(2)/14/SD)

Czy można przyjąć, że stanowisko UZP w świetle nowej ustawy pozostaje aktualne?

Jak prawidłowo szacować wartość zamówienia na szkolenia w projektach UE?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX