Jak należy sformułować orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia, który powinien być zwolniony z nauki drugiego języka obcego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wrona Joanna
Odpowiedzi udzielono: 7 stycznia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Do technikum do klasy I po szkole podstawowej uczęszcza uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną ze względu na ucznia słabowidzącego o raz niepełnosprawnością ruchową. W orzeczeniu jest wpis z informacją o niepełnosprawności sprzężonej. Nie ma jednak konkretnego zapisu, że dziecko ma być zwolnione z drugiego języka obcego. Jest tylko informacja z poradni że funkcje słuchowo - językowe ucznia rozwijają się nieprawidłowo. Operacyjna pamięć słuchowa, pamięć fonologiczna, analiza i synteza sylabowa oraz analiza i synteza fonemowa, słuch fonemowy, umiejętność tworzenia i rozpoznawania spooneryzmów rozwijają się na poziomie niskim. Nieprawidłowy rozwój percepcji słuchowej może przekładać się na trudności ucznia w pisaniu i czytaniu. Czy na podstawie takiej opinii uczeń powinien być zwolniony z nauki drugiego języka obcego? Czy jednak do zwolnienia ucznia potrzebny jest konkretny zapis: uczeń zwolniony z nauki drugiego języka obcego tak jak wskazuje na to rozporządzenie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX