Jak należy rozumieć zapisy art. 56 ustawy o rachunkowości w sprawie obowiązku sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego?
PYTANIE
Pytanie dotyczy obowiązku sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego.
Jak należy rozumieć zapisy art. 56 ustawy o rachunkowości w sprawie obowiązku sporządzania skonsolidowanego sprawozdania finansowego (SSF)?
Czy badając czy jednostka ma obowiązek sporządzania SSF należy rozpatrywać zapisy art. 56 ust. 1 pkt 1 i 2 łącznie czy oddzielnie?
Czy jeśli jednostka nie spełnia warunków określonych w pkt 1 do sporządzenia SSF, ale spełnia warunki określone w pkt 2, to ma obowiązek sporządzenia SSF?
Czy jeśli spełnia tylko warunek z punktu 1, ale nie spełnia warunku z punktu 2, to ma obowiązek sporządzenia SSF?
Wątpliwości w tym zakresie pojawiły się w związku ze zmianą treści tego artykułu w stosunku do zapisów wcześniejszych, które obowiązywały w 2015 r.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX