Jak należy rozumieć zapis "wskazanie miesiąca", tzn. czy wystarczy, że data do zaksięgowania jest wskazana na pieczątce z dekretem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Soprych Maciej
Odpowiedzi udzielono: 4 października 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Na dzień dzisiejszy dekrety na dokumentach wpływających do naszej jednostki sporządzane są następująco: na dokumencie papierowym nie wpisywany jest zapis dotyczący konta 998 -na fakturach, rachunkach, natomiast do ewidencji programu księgowego jest wpisywany. Dekrety z systemu do faktur i rachunków nie są drukowane.

Czy powołując się na art. 21 ust. 1a ustawy o rachunkowości i zamieszczenie zapisu w polityce rachunkowości o tym, że pełna dekretacja dokonywana jest w systemie komputerowym, będzie można kontynuować dotychczasowe dekretowanie?

Czy też należy uzupełnić poprzednie zapisy na papierowych dokumentach?

Ponadto jak należy rozumieć zapis "wskazanie miesiąca" w art. 21 ust. 1 pkt 6 u.o.r., tzn. czy wystarczy, że data do zaksięgowania jest wskazana na pieczątce z dekretem, czy też dodatkowo należy wskazać miesiąc ujęcia (tak jak czyniła poprzednia księgowa wpisując na przodzie dokumentu miesiąc)?

Numery na dokumentach nadawane są zgodnie z numeracją z dziennika i nie posiadają miesiąca, tzn. np. 1011/2013 itd. a nie np. 1011/VIII/2013.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX