Jak należy rozumieć wymóg posiadania recepcji czynnej całą dobę?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kucharski Dominik
Odpowiedzi udzielono: 14 kwietnia 2024 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jak należy rozumieć wymaganie: "recepcja czynna całą dobę" określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie obiektów hotelarskich oraz innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie - co do obowiązkowego świadczenia w hotelu trzy, cztero i pięcio gwiazdkowym obsługi recepcyjnej gościa?

Czy słuszna jest teza - w wyżej określonych ramach prawnych polskiego prawa hotelarskiego, że recepcja, w której w określonych godzinach dziennych (wieczornych np. 7.00 - 20.00 jest obsługa personalna (tzn. jest pracownik recepcji, który "melduje", wydaje klucz, udziela informacji, udziela w razie potrzeby pierwszej pomocy), która reaguje na nieprzewidziane w hotelu sytuacje, a w pozostałych godzinach gość wchodzi do hotelu za pomocą kodu, który otrzymał wcześniej przy rezerwacji, pobiera, ewentualnie oddaje klucz do skrzynki recepcyjnej itp. (w skrócie mówiąc brak jest recepcjonisty) - jest recepcją czynną całą dobę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX