Jak należy rozumieć sformułowanie "pracodawca prowadzi oddzielnie dla każdego pracownika dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy"?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Pietruszyńska Katarzyna
Odpowiedzi udzielono: 4 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pytanie dotyczy sformułowania "pracodawca prowadzi oddzielnie dla każdego pracownika dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy". Obecnie prowadzimy dokumentację w aktach osobowych osobno dla każdego pracownika, a dokumentację z zakresu czasu pracy, list płac, urlopów prowadzimy w tematycznych segregatorach latami, w których informacje są podzielone miesiącami a dokumenty ułożone są alfabetycznie w ramach każdego miesiąca, nie ma w poszczególnych segregatorach podziału tylko nazwiskami.

Czy powyższe sformułowanie oznacza, że każdy pracownik oprócz osobnych akt osobowych ma mieć drugą taką osobną teczkę z pozostałymi dokumentami, np. dokumentacją czasu pracy, czy listami płac, czy może oznacza to że dokumentacja ma być tworzona tak aby były wyodrębnione informacje osobami a nie grupowo?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX