Jak należy rozliczyć wpłatę podatnika, który wpłacił należność główną, a ciążą na nim koszty doręczenia upomnienia?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 23 listopada 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Podatnik (osoba prawna) po wydaniu decyzji określającej wysokość podatku od nieruchomości za 2012 r. dokonuje wpłaty w wysokości należności głównej. Dokonuje opisu operacji – podatek za rok 2012, należność główna. Jednocześnie w tym samy dniu składa wniosek o odroczenie terminu płatności odsetek. Upływ terminu przedawnienia minie 31.12.2017 r.
Czy należy wpłaconą kwotę rozksięgować na koszty upomnienia (odebrane 07.11.2017 r.) i proporcjonalnie resztę na należność główną i odsetki i wydać postanowienie w sprawie zaliczenia wpłaty mówiące o zaległości pozostałej kwoty? Czy też zasadne będzie zaksięgowanie zgodnie z dyspozycją podatnika i rozpatrzenie jego wniosku o odroczenie odsetek?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX