Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2014 r.
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 25 sierpnia 2010 r.

PYTANIE

Podatnik prowadzący działalność gospodarczą (biuro nieruchomości) zmarł 10 lipca 2010 r. We wrześniu 2009 r. wystawił fakturę na zaliczkę w kwocie 40.000 zł netto plus 22% VAT. VAT rozliczył za wrzesień 2009 r. Natomiast faktura końcowa na wykonaną usługę miała być wystawiona w momencie jej wykonania, czyli we wrześniu 2010 r. Żona 19 lipca 2010 r. założyła działalność gospodarczą - biuro nieruchomości i przejęła wszystkie umowy po swoim zmarłym mężu. Tym samym dokończy usługę, której dotyczy wspomniana faktura zaliczkowa.

Jak powinno się to rozliczyć?

Jak wystawić fakturę końcową?

Co zrobić z tą fakturą zaliczkową, czy ująć ją w remanencie likwidacyjnym do dochodu zmarłego, czy wystawić korektę zerującą do faktury zaliczkowej i żona wystawi fakturę za całość?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?