Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny do: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 15 kwietnia 2011 r.

PYTANIE

Restauracja wydała karty rabatowe pracownikom restauracji, kelnerom osobą sprzątającym, technicznym (mają oni 45% zniżki) na dania z karty. Taką samą kartę rabatowa (45%) posiada jeszcze tylko jedna firma zewnętrzna współpracująca z restauracją jako stały klient.

Jest również kilka kart ze 100% zniżką mają ją współwłaściciele firmy, którzy używają tych kart podczas spotkań z kontrahentami przy spotkaniach businessowych.

Wyżywienie pracowników kuchni: pracownicy jako takich obiadów nie mają. Jedynie spożywają produkty przygotowane do sprzedaży dla klientów ale w danym lub następnym dniu nie sprzedane. Produkty te nie nadają się już do sprzedaży ani przerobienia i żeby ich nie wyrzucać są konsumowane przez pracowników. Nie jest to systematycznie. Gdyby ich nie zjedli to były by wpisane w straty danego dnia.

Jak powinno prawidłowo wyglądać rozliczenie tych ww. trzech sytuacji, pod względem podatku dochodowego dla pracowników, kontrahentów i zarządu spółki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację