Jak należy rozliczyć sprzedaż gruntu zakupionego uprzednio od Urzędu Miasta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 16 grudnia 2017 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka cywilna (KPIR, VAT) w 2011 roku zakupiła za 200.000 zł z Urzędu Miasta grunt. Z otrzymanej z faktury zakupu odliczyła VAT, nieruchomość wprowadziła do Ewidencji środków trwałych i wykorzystuje ją jako źródło przychodów (parking). W 2014 roku spółka ze względu na niskie przychody wyrejestrowała się z VAT (korzysta ze zwolnienia na podst. art. 113). W roku 2018 zamierza sprzedać grunt za 500.000,-zł. Czy Spółka miała obowiązek skorygowania podatku VAT (zwrot do Urzędu Skarbowego) w momencie wyrejestrowania się z VAT w 2014 roku? Czy w chwili sprzedaży gruntu w 2018 roku Spółka zapłaci VAT tytułem sprzedaży?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX