Jak należy rozliczyć na gruncie VAT karę umowną za niewywiązanie się z warunków umowy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 14 lutego 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Jesteśmy firmą spedycyjną. Na podstawie wykonanych zleceń spedycyjnych wystawiamy faktury VAT.
Co powinniśmy zrobić w sytuacji, gdy nasz przewoźnik zgodnie ze zleceniem naszego klienta przyjechał do danego miejsca załadunku i podjechał pod załadunek na wyznaczone miejsce, ale okazał się, że nie było towaru i musiał wracać z pustym ładunkiem?
Klient przyznaje się do błędu, jednakże przewoźnik i tak jechał i poniósł koszty za co nas obciąży.
Jak powinniśmy obciążyć klienta za niewywiązanie się ze zlecenia?
Czy jako kara i nota obciążeniowa, czy może faktura jako usługa gotowości?
W razie ostatniego wariantu jak taką usługę potraktować w VAT?
Czy tak jak usługę spedycyjną, czy na ogólnych zasadach?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX