Jak należy rozliczyć koszty tj. podatek od nieruchomości, czy wywóz nieczystości po uchyleniu § 3 ust. 1 pkt 7 lit. a rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2020 r.
Autor odpowiedzi: Kamiński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 4 kwietnia 2018 r.

PYTANIE

Jesteśmy jednostką budżetową (urząd wojewódzki). Mając na uwadze uchylony § 3 ust. 1 pkt 7 lit. a rozporządzeniem Ministra Rozwoju i Finansów zmieniającym rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień z 27.12.2016 r., który brzmi ,, (…) zwalnia się od podatku od towarów i usług usługi świadczone pomiędzy państwowymi jednostkami budżetowymi, z wyjątkiem usług komunikacji miejskiej oraz usług wymienionych w poz. 140-153, 174 i 175 załącznika nr 3 do ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług", zwracam się z prośbą o pomoc w rozstrzygnięciu wątpliwości z zakresu zastosowania ww. zapisu w przypadku rozliczania niektórych kosztów eksploatacji przypadających najemcom będących państwowymi jednostkami budżetowymi, tj. podatek od nieruchomości, ubezpieczenie mienia i wywóz nieczystości, gdzie rozliczanie następuje na podstawie złożonych przez urząd deklaracji lub polis (nie faktur VAT i rachunków).

W związku z powyższym czy ww. pozycje kosztów, tj. podatek od nieruchomości, ubezpieczenie mienia i wywóz nieczystości, należy rozliczać z zastosowaniem zwolnienia (jak miało to miejsce do czasu uchylenia brzmienia § 3 ust. 1 pkt 7 lit. a), czy też z zastosowaniem stawki 23%?

Czy naliczanie ww. kosztów musi mieć formę faktury czy też mogą być wystawiane noty księgowe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX