Jak należy rozliczyć koszty degustacji produktów organizowanej dla kontrahentów?

Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 marca 2013 r.
Autor odpowiedzi: Brzeziński Artur
Odpowiedzi udzielono: 29 września 2005 r.

PYTANIE

Firma zajmuje się sprzedażą hurtową produktów cukierniczych (PKPiR). Przy wprowadzaniu do swojego asortymentu nowych produktów organizuje dla kontrahentów degustacje oraz w ramach reklamy rozdaje darmowe próbki, których jednostkowa wartość nie przekracza ustawowo określonej wartości 5 zł.

Czy w ramach organizowanych degustacji dla swoich beneficjentów firma powinna zaliczyć wydatki z tego tytułu do kosztów reprezentacji i reklamy?

Czy próbki, które są zwolnione z opodatkowania (wartość jednostkowa nie przekracza 5 zł), także pod kątem podatku dochodowego są limitowane, czy raczej można je zaliczyć w pozostałe wydatki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy