Jak należy rozliczyć korektę i zwrot towaru przy transakcji trójstronnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 28 kwietnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Polska firma dokonała transakcji trójstronnej jako drugi podatnik. Towar został przemieszczony bezpośrednio od podatnika z IT do IE, transport organizował polski podatnik, oznaczono również odpowiednio faktury. W JPK wykazano (sprzedaż) w pozycji P_11 oraz w VAT-UE z zakup i sprzedaż w pozycji C i D z zaznaczoną transakcją trójstronną. Ze względu na uszkodzenie opakowania towaru polski podatnik wystawił korektę sprzedaży dla podatnika z IE, a towar został zwrócony, ale do Polski. Nie korygowano transakcji z IT.

Jak prawidłowo rozliczyć i wykazać transakcję korekty sprzedaży, jeżeli ten towar wrócił, ale do Polski?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX