Jak należy rozliczać zakupy dokonywane przez samozatrudnionego?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Odpowiedzi udzielono: 8 stycznia 2016 r.
PYTANIE
Spółka prawa handlowego nie zatrudnia pracowników, a swoje zadania realizuje współpracując z osobami prowadzącymi działalność gospodarczą (samozatrudnienie).
Czy może dać zaliczkę na zakupy lub kartę bankową (firmową) do realizacji zakupów gotówkowych?
Jak powinna być rozliczana taka zaliczka, czy dopuszczalne jest jej rozliczanie analogicznie jak zaliczek pracowniczych?
Czy warunki umowy powinny być rozszerzone o możliwość rozliczeń gotówkowych z firmą?
Czy dopuszczalne jest rozliczanie delegacji lub szkoleń osobami prowadzącymi własną działalność gospodarczą?
Chodzi o wykluczenie potencjalnego ryzyka uznania umowy za umowę o pracę.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX