Jak należy rozliczać pracę wykonywaną w sobotę w kontekście nowej ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.?
PYTANIE
Jak należy rozliczać pracę wykonywaną w sobotę w kontekście nowej ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21 listopada 2008 r.?
Do tej pory za pracę w sobotę należało dać pracownikowi inny dzień wolny. Nowa ustawa o pracownikach samorządowych pozwala pracownikowi dokonać wyboru między wypłatą wynagrodzenia, a odbiorem dnia wolnego.
Czy ta zasada ma również zastosowanie do pracy w sobotę?
Czy poprawnym jest stwierdzenie, że w sytuacji, gdy pracownik pracował 10 godz. w sobotę za osiem godzin należy mu obligatoryjnie oddać dzień wolny, a za pozostałe 2 godz. wedle uznania pracownika oddać czas wolny lub wypłacić wynagrodzenie?
Czy może należałoby wedle uznania pracownika wypłacić wynagrodzenie za 10 godzin bądź oddać 10 godz. wolnego?
Co zrobić w sytuacji, gdy pracownik przepracował mniej niż 8 godzin w sobotę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX