Jak należy przeprowadzić księgowania przekazania i rozliczenia dotacji dla Fundacji w księgach budżetu gminy i Urzędu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kusio-Szalak Iwona
Odpowiedzi udzielono: 1 stycznia 2011 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Gmina wspólnie z fundacją realizuje zadania- Europrzedszkole. Beneficjentem (liderem projektu) jest Gmina. Fundacja jest partnerem. Dla potrzeb zadania otwarto odrębny rachunek bankowy. Operacje na rachunku są księgowane w księgach budżetu gminy (OF). Z ramienia gminy zadanie realizuje Urząd- dostaje środki na ten cel z ww. rachunku. Rozlicza się z OF sprawozdaniem. Fundacja otrzymuje dotację, zgodnie z umową partnerską. Dotacja zostaje przekazana z rachunku "Europrzedszkole". Fundacja składa rozliczenia poniesionych wydatków.

Jak należy przeprowadzić księgowania przekazania i rozliczenia dotacji dla Fundacji w księgach budżetu gminy i Urzędu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX