Jak należy przenieść na kupującego koszty ubezpieczenia transportowanego towaru pod kątem VAT?
PYTANIE
Jesteśmy firmą spedycyjną, otrzymujemy w związku z tym zlecenia na przewóz towarów za pośrednictwem giełdy i zajmujemy się jego organizacją. Najczęściej zlecamy przewóz firmą transportowym. Niektóre firmy zlecające zastrzegają w zleceniach o konieczności dokonania ubezpieczenia przewożonego ładunku. W takich przypadkach, nasza firma zawiera umowę ubezpieczenia w której, jako ubezpieczający jest wskazana nasza firma wraz z danymi przewoźnika. Po wykonaniu usługi transportowej wystawiamy fakturę za usługę transportową z VAT 23% jako pierwszą pozycję, zaś jako drugą pozycję, refakturę kosztów ubezpieczenia zgodnie z ceną zawartą w polisie jako ZW.
Czy postępujemy prawidłowo wystawiając refakturę w stawce ZW?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX