Jak należy przenieść na kupującego koszty ubezpieczenia transportowanego towaru pod kątem VAT?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Krywan Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 6 listopada 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy firmą spedycyjną, otrzymujemy w związku z tym zlecenia na przewóz towarów za pośrednictwem giełdy i zajmujemy się jego organizacją. Najczęściej zlecamy przewóz firmą transportowym. Niektóre firmy zlecające zastrzegają w zleceniach o konieczności dokonania ubezpieczenia przewożonego ładunku. W takich przypadkach, nasza firma zawiera umowę ubezpieczenia w której, jako ubezpieczający jest wskazana nasza firma wraz z danymi przewoźnika. Po wykonaniu usługi transportowej wystawiamy fakturę za usługę transportową z VAT 23% jako pierwszą pozycję, zaś jako drugą pozycję, refakturę kosztów ubezpieczenia zgodnie z ceną zawartą w polisie jako ZW.

Czy postępujemy prawidłowo wystawiając refakturę w stawce ZW?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX