Jak należy przeksięgować kwoty należne od zleceniobiorców, które nie zostaną przez nich uregulowane?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 22 listopada 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Pracownik zleceniobiorca przez pomyłkę dostał wynagrodzenie bez odprowadzonych składek ZUS, oczywiście dokonano stosownej korekty ZUS, ale pracownik nie chce zwrócić nam tej kwoty, gdyż oczywiście dostał zbyt duże wynagrodzenie przez brak naliczenia składek.

Co można zrobić w takiej sytuacji kiedy pracownik nie odda tej kwoty?

Są pracownicy, którzy już nie pracują i nie oddadzą tych pieniędzy oraz tacy, którzy dalej pracują ale Dyrektor wyraził zgodę i nie muszą zwracać tej kwoty.

Co w takim razie zrobić z tą kwotą, której pracownik nie oddał, gdzie ją przeksięgować?

I co to oznacza dla podmiotu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX