Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2010 r.
Autor odpowiedzi: Niedźwiedzka Małgorzata
Odpowiedzi udzielono: 23 lipca 2010 r.

PYTANIE

Jak prawidłowo należy prowadzić ewidencję podatkową dla dewelopera? Osoba fizyczna rozpoczęła działalność gospodarczą, której przedmiotem ma być budowa mieszkań na sprzedaż. Dla celów podatkowych ma być prowadzona PKPiR. Osoba ta posiada prywatny grunt, na którym planuje, w ramach działalności, budowę budynku mieszkalno-użytkowego. Wg wstępnych zamierzeń (projekt budynku jeszcze nie jest wykonany) 2/3 budynku (druga i trzecia kondygnacja) to mieszkania na sprzedaż, parter (1/3 budynku) to lokalne pod wynajem użytkowy.

1)

Jak prawidłowo przyjąć na stan firmy prywatny grunt - czy w całości przyjąć jako towar remanentem początkowym, czy tylko 2/3 wartości, a 1/3 jako wydatki inwestycyjne?

2)

Jak ewidencjonować w PKPiR wydatki związane z budową tego budynku? Czy wydatki dzieli proporcjonalnie na część budynku do sprzedaży, a część na wydatki inwestycyjne związane ze środkiem trwałym? Może są prostsze rozwiązania?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?