Jak należy prawidłowo zorganizować przekazanie stanowiska głównego księgowego jednostki?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lisowski Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 8 lipca 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Główny księgowy jednostki chce przejść na emeryturę. Złożył stosowny dokument, proponując rozwiązanie umowy z określonym przez niego dniem - 22.07.2021 r. W związku z tym faktem dyrektor jednostki ogłosił konkurs na wolne stanowisko urzędnicze, wskazując jako termin rozpoczęcia pracy kolejny dzień po dniu zakończenia stosunku pracy z obecnym księgowym - w tym przypadku 23.07.2021 r. Konkurs został zorganizowany odpowiednio wcześniej, tak aby móc zapewnić ciągłość zatrudnienia na ww. stanowisku. Niestety, powoli upływa termin składania ofert, a do tej pory nie wpłynęło ani jedno zgłoszenie. Proszę o informację, co w sytuacji, jeśli nikt się nie zgłosi. Czy powinniśmy zorganizować kolejny konkurs? Czy jeśli obecny pracownik wyraziłby chęć ponownego podjęcia zatrudnienia po przejściu na emeryturę możemy rozpatrzyć jego kandydaturę? Czy w takim wypadku możemy zorganizować konkurs jeszcze przed rozwiązaniem stosunku pracy obecnego pracownika i czy może on wziąć w nim udział pomimo jego trwającego zatrudnienia? Jeśli nie, to czy powinniśmy na okres nieobecności pracownika na stanowisku głównego księgowego powierzyć tymczasowo wykonywanie jego obowiązków innemu pracownikowi?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX