Jak należy prawidłowo zaksięgować wydatki z konta fundacji, do których nie dostarczono dokumentów źródłowych?
PYTANIE
Jak należy prawidłowo zaksięgować wydatki z konta Fundacji, do których nie dostarczono dokumentów, tzn. faktur, rachunków, paragonów z NIP?
Fundator dokonuje zakupów na rzecz Fundacji, do których regularnie nie dostarcza dokumentów. Pomimo wielokrotnych próśb, dokumenty nie są dostarczane. Wydatki najpierw księguję na koncie 210 Rozrachunki z dostawcami, a w przypadku niedostarczenia faktury, zostają przeksięgowane na konto "rozrachunki z fundatorem" jako prywatne wydatki.
Czy takie księgowanie jest prawidłowe?
Czy potrzebuję zgodę Fundatora na przeksięgowanie tych wydatków?
Fundator nie zwraca tych wydatków na koniec roku, więc w bilansie kwota jest wykazana narastająco. Natomiast po stronie pasywów, na koncie "zyski z lat ubiegłych", jest kwota zysku z lat ubiegłych.
Czy można wydatki Fundatora rozliczyć z zyskiem z lat ubiegłych?
Jakie mogą być konsekwencje prawne dla Fundatora za brak zwrotów za wydatki do Fundacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX