Jak należy prawidłowo zadekretować i zaksięgować fakturę korygującą cenę nabycia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Leszczyńska-Trochonowicz Dagmara
Odpowiedzi udzielono: 28 lutego 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Na zakupiony środek trwały została wystawiona faktura VAT, która nie została przez nas całkowicie zapłacona. Różnica stanowiła gwarancję na zabezpieczenie ewentualnych braków. Po zainstalowaniu okazało się, że wystąpiły braki, które należy usunąć, aby urządzenie funkcjonowało prawidłowo. Ponieważ wykonawca nie zgłosił się do ich usunięcia naprawy dokonano we własnym zakresie.

Do wartości początkowej środka trwałego przyjęto całą kwotę wg faktury. Obecnie sprzedawca wyraża zgodę na wystawienie faktury korygującej.

Jak należy prawidłowo zadekretować i zaksięgować tę fakturę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX