Jak należy prawidłowo zadekretować i zaksięgować fakturę korygującą cenę nabycia?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 28 lutego 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Na zakupiony środek trwały została wystawiona faktura VAT, która nie została przez nas całkowicie zapłacona. Różnica stanowiła gwarancję na zabezpieczenie ewentualnych braków. Po zainstalowaniu okazało się, że wystąpiły braki, które należy usunąć, aby urządzenie funkcjonowało prawidłowo. Ponieważ wykonawca nie zgłosił się do ich usunięcia naprawy dokonano we własnym zakresie.
Do wartości początkowej środka trwałego przyjęto całą kwotę wg faktury. Obecnie sprzedawca wyraża zgodę na wystawienie faktury korygującej.
Jak należy prawidłowo zadekretować i zaksięgować tę fakturę?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX