Jak należy prawidłowo sformułować zapisy w statucie zespołu szkół?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lisowski Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 19 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jeżeli jest zespół szkół, w skład którego wchodzą np. Liceum Ogólnokształcące, Branżowa Szkoła I Stopnia i Technikum to czy wszystkie zapisy wspólne np. dotyczące obowiązków dyrektora, wicedyrektorów, działalności biblioteki, internatu itp. powinny znajdować się w statucie zespołu? Czy jednak wszystkie zapisy wspólne muszą się znajdować w statucie każdej szkoły wchodzącej w skład tego zespołu i nie ma potrzeby aby funkcjonował statut zespołu? Do tej pory wszystkie zapisy wspólne znajdowały się w statucie zespołu natomiast w statutach poszczególnych typów szkół znajdowały się tylko zapisy dotyczące danej szkoły oraz odwołania do konkretnego zapisu w statucie zespołu. Przecież jeżeli tworzy się szkołę to jest ona w zespole, a jeżeli się ją likwiduje to w pierwszej kolejności trzeba wyłączyć ją z zespołu, a dopiero potem następuje likwidacja szkoły. Również konkurs ogłasza się przecież na dyrektora zespołu, a poszczególne typy szkół są jego składową. Czym w takim przypadku jest zespół i jakie zapisy powinien zawierać?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX