Jak należy postąpić w sytuacji, gdy zasiłek został wypłacony klientowi nienależnie z powodu błędu pracownika?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 25 października 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Pracownik nie przeliczył ponownie zasiłku okresowego mimo, że otrzymał informację, że zmieniła się wysokość dochodu klienta o kwotę przekraczającą 10% kryterium dochodowego.
Jak należy postąpić w sytuacji, gdy część świadczenia z pomocy społecznej (zasiłek okresowy) zostało wypłacone klientowi w nieprawidłowej wysokości?
Czy pracownik powinien zwrócić kwotę nienależnie wypłaconą, a jeżeli tak, to na jakiej podstawie prawnej?
Co należy zrobić z decyzją błędnie określającą wysokość zasiłku okresowego wypłaconego w 2015 r.?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX