Jak należy postąpić w sytuacji, gdy skarbnik przebywa na zwolnieniu lekarskim i brak jest osoby, która spełnia jego kwalifikacje i nie można podpisać sprawozdań budżetowych?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kosicki Tomasz
Odpowiedzi udzielono: 12 stycznia 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Główny księgowy jednostki budżetowej przebywa na zwolnieniu lekarskim. W dziale księgowości tej jednostki jest jeszcze zatrudniona (oprócz głównego księgowego) pomoc księgowa. Pracownik na stanowisku pomocy księgowej w trakcie nieobecności głównego księgowego wykonuje wszelkie czynności związane z księgowością, w tym sporządza sprawozdania budżetowe. Pracownik ten nie ma odpowiednich uprawnień by pełnić funkcję głównego księgowego tej jednostki (brak odpowiedniej długości stażu zawodowego).

Kto podczas nieobecności głównego księgowego powinien podpisywać sprawozdania budżetowe?

Czy może to robić pomoc księgowa?

Czy może powinno się oddelegować pracownika innej jednostki budżetowej do sporządzania i podpisywania sprawozdań?

A może sprawozdania tej jednostki mogą trafiać do urzędu gminy podpisane tylko przez dyrektora lub powinien je podpisać skarbnik?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX