Jak należy postąpić w sytuacji, gdy kontrahent zwrócił oryginał faktury trzy miesiące po jej wystawieniu uznając, że usługa nie została wykonana?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 września 2020 r.
Autor odpowiedzi: Morska Agnieszka
Odpowiedzi udzielono: 21 lutego 2012 r.

PYTANIE

Kontrahent zwrócił oryginał faktury trzy miesiące po jej wystawieniu uznając, że usuga nie została wykonana. Usługodawca ma już tę fakturę zaksięgowaną w miesiącu wystawienia. Została sporządzona deklaracja VAT-7 za ten miesiąc.

Czy należy przeprowadzić korektę deklaracji VAT w miesiącu wystawienia faktury, czy też w miesiącu, w którym nastąpiło ostateczne roztrzygnięcie sprawy? Czy należy wystawić fakturę korygującą, mimo że kontrahent nie uznał faktury i zwrócił oryginał, a więc nie ma jej zaksięgowanej u siebie?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX