Jak należy postąpić w przypadku zaniechania pobrania i odprowadzenia wpłat do PPK?
PYTANIE
Zleceniobiorca wykonujący umowę zlecenia w okresie od 01.06.2022 r. do 30.09.2022 r. złożył błędne oświadczenie, co poskutkowało zgłoszeniem tylko do ubezpieczenia zdrowotnego (powinno być również zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych) i brakiem realizacji obowiązków związanych z PPK. Zleceniodawca dopiero w bieżącym miesiącu otrzymał informacje o w/w okolicznościach - zostanie dokonana korekta składek.
Jak powinien zachować się podmiot zatrudniający względem zakończonej umowy i PPK - odebrać deklarację o rezygnacji (o ile jest taka wola zleceniobiorcy) z bieżącą datą, a może mamy tu do czynienia z sytuacją określoną w art. 17 ustawy o PPK - powstanie z mocy prawa stosunku prawnego?
W bieżącym roku na analogiczny okres zawarto z tym samym zleceniobiorcą umowę - w obecnej sytuacji podlega on tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX