Jak należy postąpić w przypadku zaniechania pobrania i odprowadzenia wpłat do PPK?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Grzegorczyk Maja
Odpowiedzi udzielono: 30 czerwca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zleceniobiorca wykonujący umowę zlecenia w okresie od 01.06.2022 r. do 30.09.2022 r. złożył błędne oświadczenie, co poskutkowało zgłoszeniem tylko do ubezpieczenia zdrowotnego (powinno być również zgłoszenie do ubezpieczeń społecznych) i brakiem realizacji obowiązków związanych z PPK. Zleceniodawca dopiero w bieżącym miesiącu otrzymał informacje o w/w okolicznościach - zostanie dokonana korekta składek.

Jak powinien zachować się podmiot zatrudniający względem zakończonej umowy i PPK - odebrać deklarację o rezygnacji (o ile jest taka wola zleceniobiorcy) z bieżącą datą, a może mamy tu do czynienia z sytuacją określoną w art. 17 ustawy o PPK - powstanie z mocy prawa stosunku prawnego?

W bieżącym roku na analogiczny okres zawarto z tym samym zleceniobiorcą umowę - w obecnej sytuacji podlega on tylko ubezpieczeniu zdrowotnemu.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX