Jak należy postąpić w przypadku wznowienia postępowania w sprawie zwrotu nienależnie pobranego zasiłku celowego i okresowego, gdy klient nie zgłosił zmiany sytuacji dochodowej?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 25 stycznia 2021 r.
Odpowiedzi udzielono: 11 stycznia 2017 r.
PYTANIE
Jak należy postąpić w przypadku wznowienia postępowania w sprawie zwrotu nienależnie pobranego zasiłku celowego i okresowego, gdy klient nie zgłosił zmiany sytuacji dochodowej?
1)
Należy uchylić decyzję uchylającą i w tej samej decyzji określić nienależnie pobrane świadczenia, a następnie zawiadomić klienta o wszczęciu postępowania w sprawie żądania zwrotu i wydać decyzję o zwrocie, czy
2)
należy przeprowadzić odrębne postępowania, tj. we wznowionym postępowaniu uchylić decyzję, a następnie zawiadomić klienta o wszczęciu postępowania w sprawie określenia nienależnie pobranych świadczeń i zawiadomić go kolejny raz o wszczęciu postępowania w sprawie żądania zwrotu i wydać decyzję o zwrocie?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX