Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny do: 31 grudnia 2009 r.
Autor odpowiedzi: Brzezińska Alicja
Odpowiedzi udzielono: 8 września 2009 r.

PYTANIE

Jak należy postąpić w przypadku, gdy producent sprzętu elektronicznego, który jest sprzedawany m.in. do krajów UE otrzymuje ten sprzęt w drodze reklamacji (z kraju UE) i okazuje się, że sprzęt nie nadaje się do naprawy i zostaje uznany za odpad?

Czy można uznać ten sprzęt za odpad elektroniczny i przekazać odbiorcy odpadów (odbiorca ten jest jednoczenie zakładem przetwarzania) i czy istnieje wtedy obowiązek recyklingu, odzysku?

Czy należy postąpić tak jak ma to miejsce w przypadku sprzętu wprowadzonego na terytorium kraju poprzez zgłoszenie do organizacji odzysku (organizacja zgłasza fakt zakładowi przetwarzania, który następnie odbiera sprzęt)?

Wówczas należałoby dodać sprzęt do ewidencji wprowadzonych na terytorium Polski (tutaj jest problem, w którym momencie i przez kogo nastąpiło wprowadzenie na terytorium Polski - również czy wprowadzono sprawny sprzęt czy złom).

Czy w tym wypadku należy raportować do GIOŚ fakt, że sprzęt ten jest sprzętem zebranym?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację