Jak należy postąpić w przypadku, gdy pracownik urzędu zostanie wybrany na stanowisko wójta gminy?
PYTANIE
Jak należy postąpić w przypadku, gdy pracownik urzędu zostanie wybrany na stanowisko Wójta Gminy, który obecnie jest zatrudniony w pełnym wymiarze etatu z podziałem w następujący sposób:
1. powołany na stanowisko Zastępcy Wójta w wymiarze 3/4 etatu na czas nieokreślony,
2. zatrudniony na stanowisku kancelisty w wymiarze 1/4 etatu na czas nieokreślony?
Czy należy dokonać odwołania ze stanowiska zastępcy wójta i w którym momencie?
Czy należy uzasadnić odwołanie ze stanowiska zastępcy i ująć je w wypowiedzeniu stosunku pracy w ramach powołania?
Czy należy rozwiązać umowę o pracę za 3-miesięcznym okresem wypowiedzenia i uzasadnieniem z 1/4 etatu na stanowisku kancelisty?
Czy ewentualnie można by udzielić urlopu bezpłatnego na czas wyboru z dwóch stosunków pracy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX