Jak należy postąpić sytuacji, gdy w zgłoszeniu celnym została podana nieprawidłowa podstawa opodatkowania?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 28 lutego 2017 r.
Odpowiedzi udzielono: 23 stycznia 2017 r.
PYTANIE
Spółka dokonała zgłoszenia towarów do odprawy celnej. Agencja celna przesłała spółce dokument SAD oraz PZC. Spółka zapłaciła należności celne i VAT. Okazało się jednak, że omyłkowo do odprawy podane były błędne dokumenty lub ich kwoty. Wystąpiły trzy sytuacje:
1)
faktura podana do odprawy opiewała na wyższą kwotę niż powinna, w związku z czym zapłacono wyższy VAT i cło,
2)
faktura podana do odprawy jest na zaniżoną kwotę, w związku z czym zapłacono za mało VAT,
3)
agencja celna podała złą fakturę do odprawy- nie na ten towar co powinna.
Czy w tych przypadkach spółce przysługuje do odliczenia VAT w całości?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX