Jak należy postąpić, gdy w okresie gwarancji ujawniła się wada zamontowanego przez wykonawcę urządzenia UPS, a po wykonaniu ekspertyzy okazało się, że uległ on uszkodzeniu w wyniku bardzo silnego zapylenia pyłem budowlanym?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Smaga Łukasz
Odpowiedzi udzielono: 5 sierpnia 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Po zrealizowaniu budynku i przekazaniu go inwestorowi (w okresie trwania gwarancji i rękojmi za wady) ujawniła się wada zamontowanego przez wykonawcę urządzenia UPS. Po wykonaniu ekspertyzy przez serwis fabryczny, okazało się, że uległ on uszkodzeniu w wyniku bardzo silnego zapylenia pyłem budowlanym. Wykonawca pomimo pisemnego wezwania do usunięcia wad nie zamierza usunąć wady urządzenia UPS, twierdzi on bowiem, że zostawił pomieszczenie w którym zamontowany jest UPS w należytej czystości i porządku, a podczas odbioru zamawiający nie zgłosił żadnych zastrzeżeń odnośnie stanu UPS - gdyby było inaczej zamawiający powinien nakazać jego wyczyszczenie. Zamawiający podczas odbioru nie miał zastrzeżeń co do stanu pomieszczenia, jednak (co wydaje się oczywiste) nie rozkręcał i nie otwierał urządzenia bowiem uważa, że nie tak przeprowadza się odbiór. Nikt inny w pomieszczeniu w którym zamontowany był UPS nie prowadził robót budowlanych, a obowiązek zabezpieczenia urządzenia montowanego przez wykonawcę ciążył przecież na tymże wykonawcy.

Jak bronić się przed ww. absurdalnymi argumentami wykonawcy robót?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX