Jak należy postąpić, gdy w czasie pandemii koronawirusa świadczone przez wykonawcę usługi zastępczej obsługi kasowej nie mogą być realizowane?
PYTANIE
W związku z zagrożeniem COVID-19 zamawiający ograniczył bezpośrednią obsługę interesantów, m.in. nie jest wykonywana obsługa gotówkowa. W konsekwencji, wykonawca usług tzw. zastępczej obsługi kasowej – nie może ich realizować zgodnie z podpisaną umową. W umowie określono, że wynagrodzenie przysługuje "za każdy miesiąc realizacji przedmiotu umowy". Wykonawca pozostaje w gotowości do kontynuowania usług.
Jak w istniejących okolicznościach - w świetle obowiązujących przepisów - zamawiający i wykonawca mają realizować stosunki umowne, by z jednej strony nie doszło do przerzucenia na wykonawcę wszystkich negatywnych skutków obecnej sytuacji, z drugiej zaś strony zamawiający nie naraził się na zarzut nieefektywnego wydatkowania środków publicznych (wypłata wynagrodzenia – bez świadczenia usług)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX