Jak należy księgować zlecenie druku broszury informacyjnej?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Niemiec Renata
Odpowiedzi udzielono: 8 lipca 2010 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jednostka jest wydawcą comiesięcznej broszury informującej o imprezach kulturalnych odbywających się w mieście. Materiał do druku jest opracowywany przez wydawcę, a skład i druk jest zlecony firmie zewnętrznej, która wykonuje go, zgodnie z projektem graficznym broszury, do którego wydawca posiada prawa autorskie. Drukarnia drukuje materiał na własnym papierze i dostarcza do wydawcy gotową broszurę, która jest rozdawana nieodpłatnie.

Jak należy zakwalifikować i zaksięgować wydatki ponoszone przez jednostkę sektora finansów publicznych na druk broszury informacyjnej?

Czy zlecenie druku przedmiotowej broszury należy księgować jako usługę, czy też jako zakup materiału, czy może jeszcze w inny sposób?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX