Jak należy księgować zakup materiałów wykorzystanych w następnych okresach w trakcie szkoleń?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gawron Jacek
Odpowiedzi udzielono: 2 lipca 2009 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Sp. z o.o. prowadzi działalność w zakresie usług szkoleniowych. Prowadzone są dwa układy kont kosztów: rodzajowym (4) i kalkulacyjnym (5) - gdzie jest podział na szkolenia. Dość często zdarzają się zakupy różnego rodzaju materiałów, które później wykorzystywane są przy szkoleniach w okresach następnych.

Jak należy księgować zakup materiałów wykorzystanych w następnych okresach w trakcie szkoleń? Czy zapis na konto Wn 401 i Ma 200, a następnie przeksięgowanie na konto Wn 640 i MA 401 jest prawidłowy?

Czy prawidłowe jest postępowanie przy rozliczeniu kursu, że kwoty z konta 505 przeksięgowywane są na konto 711? Jeżeli firma pobiera opłaty za egzamin, które później przekazuje innej firmie to czy te pieniądze pobrane za egzamin są przychodem firmy, jeżeli wystawiamy fakturę za egzamin?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX