Jak należy księgować pozostałą kwotę dofinansowania z powiatowego urzędu pracy po sprzedaży środka trwałego, którego zakup był objęty dofinansowaniem?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 7 maja 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka zakupiła środek trwały w postaci minikoparki z dofinansowaniem z powiatowego urzędu pracy, środek trwały był amortyzowany metodą liniową przez 3 lata, a następnie sprzedany.

Jak księgować pozostałą kwotę dofinansowania po sprzedaży środka trwałego?

Pozostało 10.284,64 zł (do tej pory miesięcznie księgowaliśmy amortyzację Wn 500-15-1-3 Ma 490 oraz otrzymaną dotacje Wn 840-7-1 (rezerwy i przychody rozliczane) Ma 762-4 (pozostałe przychody operacyjne)).

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX