Jak należy interpretować przepisy dotyczące prowadzenia wychowania do życia w rodzinie?
PYTANIE
Jak interpretować zapis rozporządzenia MEN dotyczący wychowania do życia w rodzinie: "Na realizację zajęć w szkołach publicznych przeznacza się w każdym roku szkolnym, dla uczniów poszczególnych klas, po 14 godzin, w tym po 5 godzin z podziałem na grupy dziewcząt i chłopców." 1. Czy ten zapis należy rozumieć, że 14 godzin przypada na ucznia, wtedy 9 godzin realizuje z całą klasą, a 5 godzin z grupą danej płci? Wówczas nauczyciel realizuje nie 14, a 19 godzin zajęć (9 godzi z całą klasą, 5 godzin z dziewczynkami i 5 godzin z chłopcami). 2. Czy ten zapis należy rozumieć, że dany oddział klasowy realizuje w sumie 14 godzin: 5 godzin grupa dziewczyn, 5 godzin grupa chłopców, 4 godziny wspólnie dziewczynki z chłopcami? Wówczas nauczyciel realizuje 14 godzin (4 godziny z całą klasą, 5 godzin z dziewczynkami, 5 godzin z chłopcami).
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX