Jak należy ewidencjonować wydatki związane z umową o wdrożenie systemu w celu utworzenia sklepu internetowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 17 grudnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy spółką z o.o. prowadzącą sprzedaż hurtową. Rozpoczęliśmy prace zmierzające do utworzenia sklepu internetowego. Podpisaliśmy umowę z firmą. Przedmiotem wykonania umowy jest wdrożenie systemu e-commerce B2B/B2C. Wynagrodzenie za wykonanie umowy wynosi 110 tys. netto. Z treści umowy wynika, że wykonawca w określonym czasie przedstawi makiety zawierające widoki strony głównej, listy produktów, karty produktów, panel klienta. Przedstawi również projekt graficzny zawierający elementy jak wyżej. Następnie wykonawca przedstawi wdrożony system. Po zaakceptowaniu i podpisaniu protokołu odbioru system uznaje się za wdrożony. Jednocześnie podpisaliśmy z tym wykonawcą drugą umowę, umowę dzierżawy. Przedmiotem umowy jest świadczenie usług polegających na: udostępnianiu i aktualizacji oprogramowania do obsługi sklepu internetowego, przyłączenie serwera do sieci internetowej, przydzielanie limitu transferu, zapewnianie pomocy technicznej, administracja serwera, udostępnianie zasobów serwera. Miesięczne opłaty wynoszą około 2800 zł. Umowa jest zawarta na czas nieokreślony. Prawa autorskie pozostają własnością wykonawcy.

W jaki sposób należy ewidencjonować ponoszone wydatki związane z umową na wdrożenie oraz z umową na dzierżawę? Jak je rozliczyć?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX