Jak na koniec 2018 r. skorygować błędy z roku poprzedniego i na jakich kontach je zaksięgować?
PYTANIE
W związku z rozbudową budynku spółka zaciągnęła pożyczkę od spółki matki. Pożyczka została zabezpieczona hipoteką na rozbudowywanej nieruchomości. Usługa notarialna związana z umową pożyczki, jak również naliczone odsetki oraz różnice kursowe od częściowej spłaty pożyczki zostały błędnie zaksięgowane na koncie - środki trwałe w budowie. Księgowania miały miejsce w 2017 r. Rozbudowa nie została jeszcze ukończona i spółka zamierza sprzedać całą nieruchomość.
Jak na koniec 2018 r. skorygować błędy z roku poprzedniego, na jakich kontach je zaksięgować?
Kwoty korekt są relatywnie małe i nie są błędem podstawowym.
Czy usługa notarialna powinna być kosztach działalności podstawowej czy pozostałych kosztach operacyjnych?
Czy zapisy powinny być zaksięgowane na wydzielonych kontach jako koszty związane z rokiem ubiegłym tak, aby z sald kont wynikała korekta CIT za ubiegły rok, czy też dopuszczalne jest "ręczne" skorygowanie przychodów i kosztów podatkowych w CIT za rok ubiegły?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX