Jak na gruncie VAT należy rozliczyć wykonane naprawy gwarancyjne?
PYTANIE
Spółka z o.o. jest dystrybutorem maszyn, na które producent udziela gwarancji. W sytuacji naprawy gwarancyjnej wykonanej przez serwis zewnętrzny spółka otrzymuje fakturę za naprawę. Jednocześnie zgłasza fakt naprawy gwarancyjnej do producenta zagranicznego za pośrednictwem specjalnego systemu i dopiero po akceptacji w systemie przez producenta spółka wystawia fakturę sprzedaży ze stawką NP. Rozliczenie następuje w okresach miesięcznych tj. ostatniego dnia miesiąca wystawiana jest faktura za wszystkie zaakceptowane naprawy gwarancyjne w danym miesiącu zgodnie z zestawieniem otrzymanym od producenta. Zdarza się, że koszt naprawy nie jest akceptowany. Wartość sprzedaży nigdy nie pokrywa się z wartością otrzymanych faktur za wykonanie naprawy, bo naprawy gwarancyjne z producentem są rozliczane według innych cen za roboczogodzinę.
Czy takie postępowanie jest prawidłowe?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX