Jak na gruncie VAT należy rozliczyć wykonane naprawy gwarancyjne?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 czerwca 2021 r.
Autor odpowiedzi: Kłos Piotr
Odpowiedzi udzielono: 15 czerwca 2021 r.

PYTANIE

Spółka z o.o. jest dystrybutorem maszyn, na które producent udziela gwarancji. W sytuacji naprawy gwarancyjnej wykonanej przez serwis zewnętrzny spółka otrzymuje fakturę za naprawę. Jednocześnie zgłasza fakt naprawy gwarancyjnej do producenta zagranicznego za pośrednictwem specjalnego systemu i dopiero po akceptacji w systemie przez producenta spółka wystawia fakturę sprzedaży ze stawką NP. Rozliczenie następuje w okresach miesięcznych tj. ostatniego dnia miesiąca wystawiana jest faktura za wszystkie zaakceptowane naprawy gwarancyjne w danym miesiącu zgodnie z zestawieniem otrzymanym od producenta. Zdarza się, że koszt naprawy nie jest akceptowany. Wartość sprzedaży nigdy nie pokrywa się z wartością otrzymanych faktur za wykonanie naprawy, bo naprawy gwarancyjne z producentem są rozliczane według innych cen za roboczogodzinę.

Czy takie postępowanie jest prawidłowe?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX