Jak na gruncie VAT należy potraktować usługę naprawy sprzętu dokonaną na terenie Niemiec?
PYTANIE
Kupujemy towar w Niemczech (wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru), który następnie sprzedajemy naszym kontrahentom w Polsce. Okazało się, że sprzedany towar w Polsce (napęd elektryczny) wymaga dodatkowych czynności (kalibracja napędu), którą należy wykonać w Niemczech u producenta. Dlatego towar ten został zdemontowany przez naszego pracownika i wysłany przez naszą firmę do Niemiec. Firma niemiecka po kalibracji odsyła towar w ciągu 2 tygodni do Polski, a my znowu montujemy towar u klienta. Napędy są wymieniane stopniowo (po odesłaniu 5 sztuk, wysyłamy następne 5 sztuk - razem około 30 sztuk - będzie to trwać około 2 miesięcy). Po wykonaniu wymiany całej partii towaru, chcemy obciążyć kontrahenta w Niemczech usługą demontażu i montażu napędów u klienta w Polsce.
Proszę o podanie prawidłowego postępowania w tym przypadku.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX