Jak na gruncie rachunkowości należy rozliczać inwestycje realizowane w specjalnych strefach ekonomicznych?
PYTANIE
Spółka prowadzi działalność produkcyjną w specjalnych strefach ekonomicznych. W bieżącym roku wykorzystała cały dostępny limit pomocy publicznej - zwolnienia. Dostępną pulę pomocy publicznej spółka ujmowała w księgach jako aktywo z tytułu odroczonego podatku dochodowego (Dt Aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego, Ct Odroczony podatek dochodowy).
Jak powinno wyglądać księgowanie po wykorzystaniu dostępnej puli pomocy publicznej, na jakich kontach księgowych powinno być ujęte to zdarzenie? Czy rozliczenie wykorzystanego zwolnienia powinno nastąpić po wykorzystaniu całej dostępnej ulgi w trakcie roku podatkowego w momencie jego faktycznego wyczerpania, czy na koniec roku podatkowego, czy też w momencie złożenia zeznania podatkowego CIT, czyli w następnym roku?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX