Jak na gruncie podatku VAT rozliczyć zwrot kosztów w ramach Programu Wspierającego Działania Marketingowe?
PYTANIE
Spółka z o.o. kupuje u dostawcy unijnego towary i jest jego przedstawicielem na Polskę. Ma dodatkowo podpisaną umowę na Program Wspierający Działania Marketingowe, zgodnie z którą to umową, dostawca zwraca połowę kosztów poniesionych na reklamę towarów i marki dostawcy na terenie Polski, na podstawie zestawienia faktur dokumentujących te wydatki reklamowe, do limitu określonego ilością towaru i stawką za sztukę. Do wydatków należą np. zakup odzieży z logo dostawcy, która później jest wydawana jako gratis do dużych zamówień. Dostawca oferuje dostęp do grafik produktowych, szkoleń na temat produktu.
Czy spółka winna to traktować jako refundację/zwrot kosztów i wystawić na te wydatki notę obciążeniową poza VAT?
Czy spółka winna sprzedać usługę reklamową i ująć fakturę w deklaracji VAT jako sprzedaż usług do kontrahenta unijnego?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX